Bakan Avcı, Uyum Programına Katılan Öğrencileri Ziyaret Etti  
Bakan Avcı, Uyum Programına Katılan Öğrencileri Ziyaret Etti

Bakan Avcı, Uyum Programına Katılan Öğrencileri Ziyaret Etti

Millî Eğitim Bakanı Nabi Avcı,  yeni eğitim öğretim yılı uyum programı kapsamında, Süheyla Sıtkı Alp İlkokulu’nda sınıfları dolduran öğrencileri ziyaret etti. 

Bakan Avcı, Uyum Programına Katılan Öğrencileri Ziyaret Etti

Huzur içinde güzel bir ders yılı temennisiyle sözlerine başlayan Bakan Avcı, okulda tüm sınıfları tek tek ziyaret etti. Ziyaret esnasında, orada bulunan tüm velilere, bu uygulamaya gösterdikleri yakın ilgi nedeniyle çok teşekkür eden Bakan Avcı, uyum programının önemine değinerek; şunları kaydetti:

“Her Geçen Yıl Daha Güzel Neticeler Aldık”

Biz 3 yıldır yürüttüğümüz bu uygulamayı, bu yıl daha çok ilimizde uygulayarak daha da yaygınlaştırıyoruz. Bu uygulamayla öğretmenlerimizle ve okul yönetimlerimizle, velilerimiz arasındaki ilişkileri; karşılıklı yardımlaşmayı artırmayı amaçlıyoruz. Bugüne kadarki uygulamalarımızdan da çok güzel neticeler aldık, özellikle geçen yıl yaptığımız uygulamalardan çok güzel neticeler aldık.

Tabi okula başlamak hepimiz için çok heyecanlı, çok anlamlıdır. Çocuklar bakımından ise her şeye rağmen daha önce bilmedikleri bir ortama girmeleri, ister istemez bir tedirginlik oluşturabilir. İşte bu uygulamayla, çocuklarımızdaki ve tabi velilerdeki varsa bu tür tedirginlikleri olabildiğince hafifletmek, gidermek amacına yönelik çalışmalar planladık. Bir de tabi çocuklarımızın hem birbirlerini tanımaları, hem öğretmenlerini tanımaları, öğretmelerimizin velileri tanımaları; velilerimizin öğretmenleri tanımaları, okul yönetimlerini tanımaları ve hangi alanlarda kime ne düşüyor görmeleri, o konudaki işbirliği imkânlarını karşılıklı olarak görüşmeleri için bu uygulama güzel bir fırsat oluşturuyor.

“Ailelerin, Okullarımıza Olan Yakın İlgisi Çok Büyük Önem Taşıyor”

Ben tekrar bütün velilerimize öncelikle çok teşekkür ediyorum, çünkü çocuklarımızın başarısında ailelerinin yakın ilgisi çok önemli bir rol oynuyor. Her düzeydeki akademik başarıda aile ilgisi, katılımı ve işbirliği çok büyük önem taşıyor. Velilerimiz okullarımıza, bu konuda her yıl biraz daha bilinçlenmiş olarak geliyorlar, ondan dolayı da ayrıca memnuniyet duyuyoruz.

Öğretmenlerimiz özellikle yeni başlayan çocuklarımızın psikolojilerini çok iyi bilirler. Tecrübeleriyle, velilerimize olsun öğrencilerimize olsun karşılaştıkları veya karşılaşabilecekleri sorunlarla ilgili ön bilgilendirmeleri yapıyorlar. Bu ilişki bütün bir ders yılı boyunca, hatta bütün öğrenim yılı boyunca; ilköğretim birinci kademeyi bitirene kadar devam ediyor. İlköğretim ikinci kademede eğitim hayatını sürdüren çocuklarımız için de aynı uygulamayı bu yıl yaygınlaştırıyoruz. Ortaöğretimde de, çocuklarımız içine girdikleri yeni okulları, mekânları tanısınlar; yönetimlerini tanısınlar, okuldaki işleyişi görsünler, öğretmenleriyle tanışsınlar; böylece sıcak bir aile ortamını, bir aile ortamından daha geniş bir aile ortamına geçmenin mutluluğunu yaşasınlar istiyoruz.

“Öğretmenlerimiz, Çocuklarımızın İkinci Annesi Ve Babası Oluyor”

Bu uygulamaya gösterdikleri yakın ilgi nedeniyle tekrar bütün ailelerimize, velilerimize çok teşekkür ediyorum.

Geçen yıl da dikkatimizi çekmişti, bu yıl da aynı şeyi görüyorum. Özellikle anneler bu konuyla çok doğrudan ilgililer, annelere özellikle çok teşekkür ediyorum. Tabi babaların büyük bir kısmı işte olduğu için, çalıştıkları için onlar bu görevi eşlerine devretmiş gibi görünüyorlar. Ama çocuklarının hangi ihtiyaçları olduğunu, ne tür öncelikleri olduğunu, varsa ne tür dikkat dilmesi gereken özellikleri olduğunu en iyi anneler bilir, anneler de çocuklarımızın ikinci annesi olan veya babası olan öğretmenlerimizle bunları rahatlıkla paylaşabilirler ve paylaşıyorlar da zaten.

Tekrar hayırlı olsun. 

Haberin Videosu:

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.